Alla inlägg under maj 2013

Av Anna - 16 maj 2013 20:03

Bott i vårt hus i snart tre veckor! Tiden går väldigt fort!! Vi har på dessa veckor pysslat mest i trädgården, tagit bort buskar som var precis vid grunden på huset. Köpt äppelträd för de pengar vi fick av mormor och morfar som inflyttningspresent. Kommer väl till pass när det ska pressas äppelmust varje höst! Inne har vi precis tagit ner ett överskåp, ni vet ett sådant som är klassiskt för 70 talshus, sådant som är i vägen när man har gäster. När skåpet nu väl är nere fick vi ett större och luftigare kök! Det syns var skåpet har suttit så projekt just nu är att fina till det med lite färg och vi ska köpa en billig tapet att ha som fondvägg. Är sugen på att köpa en tapet från rusta som jag kikat på sen förra året. Se bild nedan ;)

I början av veckan var jag, två kollegor och en svägerska på trädgårdskurs hos Petra Hallberg! Mysigt och väldigt inspirerande! Sök på hennes namn å kolla in hennes blogg! Nästa helg har hon öppet i sitt garage i sällskap av blandannat minielsa(klänningar främst) och Louise elenore(fotograf). Hinner jag ska jag absolut åka dit! Har du inget för dig ÅK DIT!! ;)

Nu till helgen ska jag fota en kompis med sambo och deras son! Fotade dem förra året när sonen var en stor mage ;) ska bli spännande och utmanande!

Nä du min kära! Nu ska jag njuta av den härliga kvällen för att snart bege mig ner i gillestugan å kika på Eurovisionkval! Hejja hejja!

Av Anna - 1 maj 2013 08:30

Första natten i huset! Igår var en lång dag med mycket att göra. "Var ska detta vara?" Var en återkommande fråga. Å herre jösses vad mö lådor!!!! Å ändå har vi rensat, slängt å skänkt hur mö som helst!!! Får nog ta en vända till bland grejerna! Har fått fram det väsentliga, köksgrejer, kläder och toagrejer. Ska nu på morgonen ta mig ett bad i MITT badkar! Som jag har längtat! Idag ska vi dona lite för att i eftermiddag/kväll gå på kalas! Så prio ett är att hitta tejpen så att jag kan slå in paketet! Fast först kanske jag skulle göra färdigt presenten ;) "ära vare Gud i höjden, detta har jag gjort i slöjden(köket)". Sambon gick upp i ottan så nu när jag anser det dags att gå upp tar han sig en second sleep. Jaja! Sånt är livet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards