Alla inlägg under oktober 2012

Av Anna - 30 oktober 2012 19:53

Jag är emot vintertid. Fast jag är för levande ljus. MEN det väger inte upp tillräckligt. Idag när jag åkte till jobbet runt sju började det ljusna. Skönt tycker ni, jo visst men jag är på väg till jobbet, spelar ingen roll om det är kolsvart eller spöregn. Jag ska jobba. När jag sedan på eftermiddagen slutar jobba börjar det skymma. Det är NU jag behöver ljuset!! Det är NU jag ska hitta på något, nä istället blir jag förslappad på soffan för trött det är jag efter en arbetsdag. På helgerna sover jag längre än på vardagarna så dagarna blir automatiskt kortare. Å bär det börjar skymma blir jag trött igen, inte konstigt att folk blir deprimerade på hösten. Det är här levande ljus kommer in. Utan dem går jag under!!! Till och med sambon vill tända ljus. Men nu längtar jag till snö å kyla så det blir ljusare å mysigare ute. Å längtar ännu mer till julen! Sååå fint med alla ljus och pynt! Klockan är nu tio i åtta, får jag gå å lägga mig?? Gör ju mer nytta med skönhetssömn än att ligga här på soffan å låtsas som att klockan är tio i nio...

Av Anna - 26 oktober 2012 12:41

Jobbar å jobbar å jobbar. Känns inte som att jag gör annat. MEN idag är det fredag å tur är det!!! Ska en sväng till lager 157 efter jobbet å kika på vinterjacka att ha på jobbet. Får se om jag hittar någon. Kvällen blir lugn, är sååå trött. På söndag ska jag ha inredningsparty, zelected by house. Något ska jag nog handla men försöka hålla i pengarna så gått det går! Sambon har i veckan kikat på kök på nätet, kan säga att vi är inte helt överens... Syrran föreslog att vi skulle ta en sväng till IKEA i nästa vecka för att få hjälp med vad man ska tänka på vid köksbygge, "får se" sa sambon... Han hade bara tänkt beställa köket på nätet å få det hemlevererat men nej nej nej, man MÅSTE känna å kika på grejerna först sa jag!!! Saker är sällan som man tror och föreställer sig eller hoppas. Rasten snart slut sen jobba ca en timme till sen är det helg!!!!! Nedan ser ni en bild på det befintliga köket... Jippie!

Av Anna - 15 oktober 2012 13:28

Jag lääängtar till julen! Hösten är inget för mig, speciellt inte som den är idag grå, blöt & kall. Så jag blev väldigt glad när jag kolla bland de bloggar jag följer att Ikea har släppt sin julkatalog! MASSA fint! Å jag som inte ska (får) köpa något! Men efter jul bär de rear ut allt kommer jag gå bananas! Här kommer lite smakprov på vad jag gilla från ikea!

Av Anna - 14 oktober 2012 22:13

Har knappt gjort något vettigt på hela dagen å nu när det är dags att lägga sig i den nybäddade sängen så flödar idéerna å energin!!! Fick ett ryck och rensade bland mina tidningar, främst de med inredning. Har nu klippt och klistrat till mitt inspirationsalbum som jag började på långt innan vi blev husägare. Vissa av idéerna kommer inte gå att förverkliga men det är ändå inspirerande att kika på! Blir helt annorlunda nu när man VAD som kan göras och VAR det ska göras! I mitt album samsas inspiration för hemmets alla vrår... Eller ja, nästan är inte så ofta det visas förråd i de flashiga inredningstidningarna ;). I förra inlägget skrev jag att jag köpte tidningar, är INTE dessa som jag slaktat idag, de får vara hela ett tag till! Hade "gevaliabesök" idag (oväntat besök) av sambons ena syster. Vi kikade lite i tidningarna och hon hittade massa inspiration så bad mig ta med högen nästa gång vi kommer till dem. Hon ska börja göra någon sorts inspirationsbok hon med så vill gärna kopiera lite som passar hennes husplaner. Nä nu kikar John blund fram bakom hörnet då dags att borsta bort tandtrollen.

Av Anna - 13 oktober 2012 15:36

What a besvikelse!!! Vi var klara på mässan efter en halvtimme. Trodde det skulle vara mera å mer varierat men var mestadels olika företag med garageportar och olika värmemokajänger, sånt kan inte jag så sånt får vi ta när sambon kan tala för oss. Som tur var hade jag fått fribiljetter så kosta ju inget. Det enda som var bra var att de sålde inredningstidningar 5 för 50 så helgens inspiration fick bli genom dessa! Försökte ta tidningar med olika teman som känns aktuella för oss, golv, vardagsrum, bad och kök. Å så klart så lite vitt som möjligt! ;) kunde blivit dyrt idag men kunde sansa mig. Bubbeljacuzzi (?) för 89000:- som hittat ju! Plats för 4 (tror jag) men nä som sagt jag sansade mig, för 89000:- har man ju att bara casha upp så där ;)

Av Anna - 11 oktober 2012 19:17

Till helgen är det bomässa på åhaga i Borås. Verkar vara blandat utbud och jag är grymt sugen på att åka! Fick några fribiljetter då en förälder är med och fixar och donar med mässan! Verkar som att iaf min lilla mamma vill göra mig sällskap! Läs mer om mässan på http://www.bomassa.se/bomaessa/visa-maessa/?item=prod_prod-s4%2F49

Av Anna - 10 oktober 2012 18:55

"här är ju bara å måla vitt" för att citera sambons svåger när han var med oss och kollade på huset. Detta sa han om de flesta ytor varpå jag svara att "jag lider ej av vita sjukan som din sambo ;)" 

Jag vill (kan) inte heller bara ha färg, det skulle bli alldeles för jobbigt. Men vitt är för mig ett komplement, inte en grund. En MAFFIG färgglad vägg som är målad eller tapetserad kompletteras med en vit vägg. Just nu i lägenheten har vi i köket en härligt grön vägg, resten av väggarna (eller det som syns för skåp å så) är vita. Det förstärker den gröna färgen. I sovrummet har vi en svart tapet med vita blommor, även här resten av väggarna i vitt. I vardagsrummet har vi ett svart hörn som tv:n hänger på, detta tänkte vi skulle göra så att tv:n inte blir så "framstående" utan mer smälta in när man titta på den, det tycker iallafall jag har funkat. Att till exempel haft en mönstrad vägg bakom hade tagit fokus från tv programmet och jag hade inte orkar titta på tv. Övriga väggar är tapetserade med en mönstrad, skimrande vägg där mösntret inte alltid synd, om ni förstår då var för slags tapet det är...? 


Surfar runt på nätet och letar inspiration, det slår mig att nästan allt som finns tillgängligt nu är vitt!!! vit soffa ihop med vitt bord och till det en vit matta, tom hunden är vit. Personlig stil? i h-vete heller. Lugnt och skönt? ja om man gillar sjukhus. 


I huset kommer vi måla vissa ytor vita men det kommer inte vara huvudfärgen. Dörrkarmar och fönster och sådant "grundligt" ska målas vitt för att de just nu är mörkbruna. Då gör det vita sig rättvisa, det ljusar upp och blir fräscht. Men i övrigt blir det lite samma koncept som vi har nu men mer färg! Jag vill ha färg och mönster och färgglada kuddar och filtar. Många jag umgås med och ofta är hos har vitt hemma, inget fel med det men som förhoppningsvis har framgått av detta inlägg är det inget för mig!


Smaken är som baken, delad. tur är väl det!

Av Anna - 5 oktober 2012 22:23

Syrran som snart ska flytta till eget håller på att inhandla allt till sitt bohag så jag tog chansen å följde med till ikea idag! Jag kika på de grejer jag igår shoppade på låtsas. Tyvärr levde inte möblerna upp till mina förväntningar... :( skrivbordet och soffborden var alldeles för vingliga och "enkla". Dock kvarstår min önskan om ett ikea ps skåp i vitt! Tror det kan bli kanon som tvbänk/mediaförvaring! I lägenheten nu har vi billybokhyllor i ek och jag funderar på att utöka den "samlingen" å ha dessa hyllor på kontoret med böcker, mina fotogrejer och annat krafs i ;) Julen börjar komma in i mina tankar, läser rätt så många bloggar och de länkar till andra så jag hamnar var å varannan dag på nya underbara bloggar! Igår hitta jag en blogg som lagt upp Ikeas julsortiment 2012. Hittade en del grejer! Fast min julshopping i år kommer ske efter jul då jag ska inhandla blandannat julgransfot och tillbehör till granen. Där vi bor nu finns ingen plats för gran och har då inte heller varit aktuellt att inhandla sådant. MEN nästa år ska julen firas i vårt hus! Å då ska det vara gran! Min sambos familj är stor så syskonen turas om att ha julen hemma. När det bestämdes att vi skulle ha julen 2013 hade vi inget hus, så på sätt och vis var det nog meningen att vi skulle köpa hus nu!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards