Direktlänk till inlägg 10 oktober 2012

vitt vitt vitt

Av Anna - 10 oktober 2012 18:55

"här är ju bara å måla vitt" för att citera sambons svåger när han var med oss och kollade på huset. Detta sa han om de flesta ytor varpå jag svara att "jag lider ej av vita sjukan som din sambo ;)" 

Jag vill (kan) inte heller bara ha färg, det skulle bli alldeles för jobbigt. Men vitt är för mig ett komplement, inte en grund. En MAFFIG färgglad vägg som är målad eller tapetserad kompletteras med en vit vägg. Just nu i lägenheten har vi i köket en härligt grön vägg, resten av väggarna (eller det som syns för skåp å så) är vita. Det förstärker den gröna färgen. I sovrummet har vi en svart tapet med vita blommor, även här resten av väggarna i vitt. I vardagsrummet har vi ett svart hörn som tv:n hänger på, detta tänkte vi skulle göra så att tv:n inte blir så "framstående" utan mer smälta in när man titta på den, det tycker iallafall jag har funkat. Att till exempel haft en mönstrad vägg bakom hade tagit fokus från tv programmet och jag hade inte orkar titta på tv. Övriga väggar är tapetserade med en mönstrad, skimrande vägg där mösntret inte alltid synd, om ni förstår då var för slags tapet det är...? 


Surfar runt på nätet och letar inspiration, det slår mig att nästan allt som finns tillgängligt nu är vitt!!! vit soffa ihop med vitt bord och till det en vit matta, tom hunden är vit. Personlig stil? i h-vete heller. Lugnt och skönt? ja om man gillar sjukhus. 


I huset kommer vi måla vissa ytor vita men det kommer inte vara huvudfärgen. Dörrkarmar och fönster och sådant "grundligt" ska målas vitt för att de just nu är mörkbruna. Då gör det vita sig rättvisa, det ljusar upp och blir fräscht. Men i övrigt blir det lite samma koncept som vi har nu men mer färg! Jag vill ha färg och mönster och färgglada kuddar och filtar. Många jag umgås med och ofta är hos har vitt hemma, inget fel med det men som förhoppningsvis har framgått av detta inlägg är det inget för mig!


Smaken är som baken, delad. tur är väl det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 16 januari 2014 20:50


Vill göra så mycket här hemma!! Måla å fixa! Vill även få till det med inredning å "krafs" men får inte riktigt till det, ser bara framställt ut... Får inte fram den känsla jag är ute efter. Inte nog med att jag inte får till det så vet jag inte ...

Av Anna - 28 augusti 2013 23:09


Igår hamna jag framför datorn och köksplaneraren på ikea. Tog mått på den yta som det framtida köket kommer vara, byggde vårt kök så som sambon pratat om länge men jag har inte riktigt kunnat se framför mig hur det skulle se ut, hade tron att det sku...

Av Anna - 18 juni 2013 00:05

Jag har hittat MIN tapet, tapeten som skriker ANNA!!!! Tyvärr är jag inte helt säker på märket och kan därför inte hitta den på nätet för att kolla priser... Vet någon vänlig själ "vem" som gör den?...

Av Anna - 18 juni 2013 00:02

Tiden passerar på ett ögonblick. Tycker det var nyss som trädgården knappt hade knoppar på träd å buskar och vi undrade hur denna trädgård skulle te sig grön, nu vet vi! Syrenerna har doftat gudomligt! Pionerna är på g, undrar om det blir några äpple...

Av Anna - 16 maj 2013 20:03

Bott i vårt hus i snart tre veckor! Tiden går väldigt fort!! Vi har på dessa veckor pysslat mest i trädgården, tagit bort buskar som var precis vid grunden på huset. Köpt äppelträd för de pengar vi fick av mormor och morfar som inflyttningspresent. K...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards